גידול קקטוסים בבית - 7 סיבות למה מומלץ לגדל קקטוסים בבית

אחד הצמחים האהובים ביותר בכלל ובפרט על ישראלים, הוא קקטוס. אנחנו יכולים למצוא גינות שלמות של קקטוסים, בין אם זה בבתים פרטיים, מרפסות או גגות בבתים משותפים, עסקים, גנים ובמקומות אחרים. אחת ההוכחות לכך שמדובר על צמח מאוד פופולארי ואהוב, היא העובדה שיש משתלות שלמות שמתעסקות אך ורק בצמח זה, הן מוכרות מגוון רחב של קקטוסים בשלל גדלים.

כפי שנוכל לראות בהמשך המאמר, ישנן סיבות שונות מדוע משתלם לגדל קקטוסים וסקולנטים בבית. לפני שנציג את הסיבות חשוב לציין, בגלל שיש הרבה מאוד אנשים שמגדלים קקטוסים ויש הרבה מאוד משתלות שמוכרות את הצמח בגדלים ובעיצובים שונים, אז אנחנו יכולים למצוא גם הרבה מאוד פריטי מידע בנושא.

אנחנו יכולים ליהנות ממאמרים מקצועיים, מחקרים ופריטי מידע שיכולים לעזור לנו בתהליך הגידול, כך או אחרת. המידע הזה כמובן יכול לעזור לנו בהליך גידול קקטוסים ומעבר לכך, הוא יכול לעזור לנו ללמוד יותר על הנושא באופן כללי.

עוד נקודה שחשוב להדגיש, מאחר ואנחנו גם נפרט עליה בהמשך, אך מאחר וזה מאוד פופולארי לגדל קקטוסים בבית, אז אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד אנשים שעוסקים בכך וכמובן שניתן להיעזר בהם בנושא זה, אם אנחנו רוצים לקבל מידע או כל דבר אחר.

מדוע משתלם לגדל קקטוסים בבית

דרישות מאוד נמוכות – להבדיל מצמחים אחרים, הרי שקקטוסים לא צריכים הרבה. הם לא צריכים הרבה מים, לא צריכים הרבה אדמה, לא צריך לטפל בהם הרבה. זו גם הסיבה שאנחנו נוכל למצוא את הצמח הזה גדל במקומות שונים במדבר, בין אם זה בישראל ובין אם זה במקומות אחרים. הם לא צריכים הרבה.

חסכון – מאחר ומדובר בצמח שלא דורש הרבה מים ואדמה, הרי שמדובר בצמח מאוד חסכוני וזול.

לא דורש הרבה ידע – כמו שציינו יש הרבה מאמרים, מחקרים, מידע בנושא, אבל בשביל לגדל קקטוס, להבדיל מצמחים אחרים, הרי שלא צריך ידע מיוחד, לא צריך להיות גנן מדופלם. גם מי שיש לו מעט הבנה בתחום יכול לייצר גן קקטוסים מרשים.

בטיחות – אומנם לקקטוסים יש קוצים, אך מצד שני, אם אנחנו מציבים אותם בחזית של הבית, על הגבול של הגינה, אז הם משמשים כמין גדר, ובכך מונעים כניסה של אנשים זרים למקום.

יופי ופרי – אנחנו יכולים ליהנות מגן קקטוסים מאוד מרשים ויפה, אנחנו יכולים לעצב אותם בצורות שונות, וכן בקיץ נוכל גם ליהנות מפרי בריא מאוד.

מידע – כאמור, אנחנו יכול למצוא הרבה מאוד מידע בנושא, בעיקר על כל מה שקשור לגידול, חסכון במשאבים, ועוד. לשמחתנו, אנחנו יכולים גם למצוא הרבה מאוד קבוצות בפייסבוק ובפורומים שונים שם נוכל לקבל מידע נוסף.

מגוון – מי שמחפש זרעים וצמחים, יכול למצוא בקלות רבה מגוון רחב במשתלות, חנויות ובמקומות אחרים שמתמחים בכך.