הגן הבוטני תל אביב – מה אפשר למצוא כאן

כמו בלא מעט ערים גדולות וכן, כמו בלא מעט ערים שמכבדות את עצמן ואת הסביבה, הרי שגם בתל אביב אנחנו יכולים למצוא גן בוטני ייחודי שמכיל דוגמאות של צמחים וזנים שונים וכן של בעלי חיים מסוגים שונים שנהנים מהמקום ומהתנאים שיש בו.

הגן הבוטני בתל אביב נמצא באוניברסיטה, הוא מתוחזק על ידי צוות מקצועי, אשר אחראי הן על התחזוקה של הצמחים והגידולים השונים, הן על הטיפול בחיות, הן על תחזוקת המקום עצמו, וכן הצוות מבצע מחקרים שונים אשר מהווים תשתית מדעית בתחומים שונים, בין אם זה בתחום האקולוגיה, התנהגות בעלי חיים, התנהגות של צמחים, שמירת טבע ועוד.

צריך לומר, המקום מהווה מפגש בין העולם המדעי, העולם המחקרי, לבין העולם החוויתי, שכן הוא משלב לא רק מקום אליו אפשר להגיע בשביל ליהנות מפנינה ירוקה, ייחודית בלב העיר ה גדולה, עם מגוון רחב של צמחים ובעל חיים, אלא שאפשר ליהנות במקום משלל סדנאות, משלל חוגים ואירועים שונים שמתאימים לכל הגילאים. הגן מהווה מקום בילוי עבור קהלים שונים, ואכן מגיעים אליו אנשים מכל רחבי הארץ וכן אורחים מחו"ל, בין אם מדובר בחוקרים ובין אם מדובר בתיירים.

לפני שנסביר מה אפשר למצוא בגן הבוטני, חשוב להדגיש שהגן הוא חלק מהמתחם של מוזיאון הטבע החדש שנפתח באוניברסיטה ונחשב למוקד משיכה, לא רק בקרב חובבי טבע אלא בכלל בקרב אנשים שרוצים להבין תופעות שונות וליהנות ממיצגים ייחודים ושונים. המוזיאון בנוי במבנה ייחודי ובולט, ונערכות בו תערוכות קבועות ומתחלפות.

מה אפשר למצוא בגן הבוטני

הגן מתפרש על פני שטח של 34 דונם, הוא מציג את כל הצמחייה שקיימת בארץ ישראל, על פני אזורים שונים. כמו כן, הוא מציג צמחים מיוחדים מכל העולם, כולל קקטוסים מיוחדים וצמחים אחרים ייחודים שלא ניתן לראות למצוא בשום מקום אחר בישראל. בסך הכל, הגן מכיל למעלה מ-3800 צמחים מזנים שונים.

חשוב להדגיש, הגן לא רק מכיל צמחים מסוגים שונים, צמחים מיוחדים, אלא הוא גם מהווה מקלט עבור צמחים נכחדים. לכן, כל מי שמגיע אל המקום, יכול לצפות למצוא שם צמחים שחלקם כבר לא קיימים בשום מקום אחר או כמעט ולא קיימים, ונשמרים היטב בגן במטרה לגדל אותם.

כאמור, הגן הבוטני בתל אביב מהווה מוקד משיכה הן בקרב חובבי טבע ישראליים והן בקרב חובבי טבע מכל העולם, הוא נחשב לאחד המקומות הייחודים והחשובים ביתר לצורכי מחקר וחינוך, וניתן לערוך בו ביקורים, תחת הדרכה מקצועית של צוות המקום אשר מספק מידע, הן על הגן עצמו והן על הצמחים השונים שגדלים בו, על בעלי החיים וכן על היבטים נוספים שהגן מתעסק בהם או שניתן למצוא אותם בו.