סוקולנטים – הם רק נראים כמו קקטוסים

אין אחד שלא מכיר את צמחים מסוג קקטוסים. חלק גדול מאיתנו מגדלים צמחים כאלה בבית או בעסק, אנחנו דואגים לטפח אותם, דואגים לספק להם תנאי גידול נוחים וטובים על מנת שיחזיקו מעמד זמן רב.

חלק בלתי נפרד משפחת הקקטוסים, הוא צמח סוקולנט. מדובר על צמח דומה במראה שלו וכן במאפיינים מהיבטים שונים. הצמח מורכב מעלים וגבעוליים עבים, מאוד בשרניים, ובדומה לקקטוסים, גם הם מכילים קוצים. מבחינת המאפיינים של הסוקולנטים, הרי שגם הם כוללים יכולת לאגור כמויות מים, מה שאומר שהם לא דורשים כמות גדולה ואין צורך להשקות אותם לעיתים תכופות, כמו כן, הם יכולים להצטמק כשאין להם נוזלים ואינם מתים במקרה כזה, שכן הם גדלים באזורים יבשים, אזורים בהם אין הרבה מים.

בדומה לצמחים כמו קקטוסים, הרי שגם סוקולנטים נפוצים מאוד באמריקה הצפונית, למשל בארצות הברית אך בחלקה הדרומי בעיקר, במרכז אמריקה למשל במקסיקו, וכן באזורים מסוימים של דרום אמריקה. בנוסף, אנחנו יכולים למצוא את הצמח גם באפריקה באזורים מסוימים. בישראל הצמח מאוד נפוץ בעיקר באזור מדבר יהודה. למרות שאנחנו יכולים למצוא אותו גם בלא מעט חנויות ומשתלות במרכז הארץ, שכן התנאים בישראל מתאימים לגידולו, בין אם זה שמדובר במדינה שמרבית השנה לא יורדים בה גשמים, ויש בה מזג אוויר יבש.

באופן כללי, הצמח גדל באזור של אקלים עם מעט גשמים ויובש.

כיצד לבחור את הצמח המתאים עבורנו

צריך לומר, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של צמחים מסוג זה, אלה מגיעים בגדלים שונים, צבעים מגוונים וכאמור עם מאפיינים ייחודים. אנחנו יכולים למצוא אותם כחלק ממשפחת קקטוסים, אנחנו יכולים למצוא אותם במגוון רחב של משתלות וחנויות פרחים, וכן, אנחנו יכולים למצוא אותם בלא מעט גנים בוטניים, שם הם מקבלים את התנאים האופטימאליים לגידול ואפשר להתרשם מיופי המיוחד שלהם.

על מנת לבחור צמח שיתאים לנו, יתאים לתנאים שאנחנו יכולים לספק, עלינו לבחון תחילה מה בדיוק אנחנו יכולים לספק ועד כמה זה מתאים לצמח.

ברמת העיקרון, אין חובה להחזיק בגינה בשביל לגדל אותם, אפשר להסתפק גם במרפסת או באדן חלון, ניתן אפילו לגדל אותו בתור עציץ בתוך הבית. הגידול איננו מסיבי, איננו אינטנסיבי. התחזוקה שלו היא יחסית בסיסית, כלומר, לא צריך להשקות הרבה, לא צריך לדשן, והגיזום איננו תכוף.

מה שייחודי בצמח זה, הוא האופן הוא גדל, צומח, הפרחים שהוא מוציא, העלים הצבעוניים והייחודים שלו, וכן העובדה שאפשר להשתמש במאפיינים ומוטיבים מסוימים, כמו למשל, אבנים, סלעים וכדומה, על מנת לגדל אותו בצורה יפה ולעצב את המקום בעזרתו.

זו גם הסיבה, שאנחנו יכולים למצוא אותו לא רק בבתי מגורים אלא גם במשרדים ובמקומות אחרים, שם הוא מהווה חלק בלתי נפרד מהעיצוב של המקום.