קקטוסים מיוחדים – מה זה וכיצד אפשר לאפיין אותם

כשאנחנו הולכים למשתלה בשביל לחפש צמחים לבית, לעסק או בשביל להעניק מתנה לאדם כזה או אחר, הרי שאנחנו יכולים למצוא מגוון צמחים מסוגים שונים, לעיתים מדובר בצמחים שמגיעים מאותה משפחה, ויחד עם זאת, יש להם מאפיינים שונים וייחודים, מה שהופך אותם לא פעם לצמחים מיוחדים שלא ניתן למצוא בכל מקום וכן יש צורך לטפל ולגדל אותם בצורה שונה מצמחים אחרים.

הגן הבוטני בתל אביב נמצא באוניברסיטה, הוא מתוחזק על ידי צוות מקצועי, אשר אחראי הן על התחזוקה של הצמחים והגידולים ש

כך למשל, אם אנחנו מגיעים אל משתלת קקטוסים, משתלה שמתמחה בגידול ושיווק של קקטוסים או סוקולנטים, הרי שאנחנו יכולים לצפות למצוא במשתלה לא רק קקטוסים רגילים אלא גם קקטוסים מיוחדים. אלה נבדלים אחד מהשני, בין אם זה בגודל שלהם, בין אם זה במבנה ובאופן בו הם צומחים, וכן, מן הסתם, הם נבדלים גם בתנאי הגידול, קרי האופן בו אנחנו אמורים להשקות ולטפח אותם.

השונים, הן על הטיפול בחיות, הן על תחזוקת המקום עצמו, וכן הצוות מבצע מחקרים שונים אשר מהווים תשתית מדעית בתחומים שונים, בין אם זה בתחום האקולוגיה, התנהגות בעלי חיים, התנהגות של צמחים, שמירת טבע ועוד.

אם אנחנו רוצים שאותם קקטוסים מיוחדים אכן יגדלו וישרדו לאורך זמן, אם אנחנו רוצים שהם יקשטו את הבית או את העסק, או שהאדם לו אנחנו קונים את הקקטוס ייהנה ממנו למשך תקופה ארוכה, אזי שאנחנו צריכים לקבל הדרכה מלאה כיצד יש לגדל אותם, כמה פעמים בשבוע צריך להשקות אותם, מתי יש להחליף להם אדמה וכיצד, וכמובן איפה עלינו להציב אותם, בין אם זה באזור מואר, מוצל או במקום אחר.

כיצד בוחרים קקטוסים מיוחדים

על מנת לבחור קקטוס מיוחד, אנחנו צריכים לעשות כמה דברים. ראשית, לברר איזה מבין הקקטוסים במשתלה נחשב נדיר, נחשב יוצא דופן. סביר להניח שלא מדובר בקקטוסים שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר, אך כן מדובר בצמחים שהם פחות שכיחים מקקטוסים אחרים. לכן גם סביר להניח שהם יהיו יקרים יותר מהם.

שנית, אנחנו צריכים לברר, כאמור, כיצד עלינו לטפל בהם והאם תנאי הגידול שאנחנו יכולים לספק להם, אכן מתאימים עבורם. אין טעם לקנות קקטוס מיוחד, רק בגלל שהוא כזה, אם אין לנו אפשרות לטפח ולגדל אותו כמו שצריך. שכן במצב כזה, הוא עלול לא לשרוד ולא נוכל לעשות איתו דבר.